Valmis työmaa ‑konsepti
Kestävä, digitaalinen ja tuottava työmaa
Valmis työmaa -konseptimme on kokonaisvaltainen palvelu, jossa ulkopuolinen toimija vastaa työmaan kaikista tukitoiminnoista. Näin projektin muut osapuolet voivat keskittyä rauhassa omiin ydintoimintoihinsa.
Palvelu auttaa asiakasta vastaamaan työmaiden kasvaviin turvallisuus- ja ympäristövaatimuksiin. Se myös todistetusti nostaa työmaan tuottavuutta.
Valmis työmaa -palvelu huolehtii käytännössä kaikesta siitä, mikä poistuu työmaalta projektin valmistumisen jälkeen. Palveluun kuuluu konevuokrauksen ja työmaapalveluiden lisäksi asioita, joita ei voi nähdä, mutta jotka ovat asiakkaalle erityisen arvokkaita – suunnittelua, logistiikkaa ja projektin virtaviivaistamista sekä digitaalisten työkalujen ja tietomallinnuksen avulla saavutettavaa hallittavuutta.
Työmaan tukitoiminnot muodostavat jopa 25 % työmaan liikevaihdosta. Järkevällä suunnittelulla ja tarkkaan mietityllä työmaan ohjaamisella voidaan parantaa projektin tuottavuutta jopa viidellä prosentilla. Ja tuossa viidessä prosentissa on voimaa – esimerkiksi miljoonan euron projektissa viisi ylimääräistä prosenttia tarkoittaa 50 tuhatta ylimääräistä euroa!
Mukanasi jo alkumetreiltä
Valmis työmaa -palvelulla saat apua parhaiden toteutustapojen valitsemiseen heti projektin alussa. Suunnitteluun tarjotaan apua totuttua enemmän ja asiakkaan haasteisiin pyritään löytämään parhaat mahdolliset ratkaisut jo ennen työmaan pystyttämistä. Mitä aiemmin toiminnot suunnitellaan, sitä vähemmän syntyy yllättäviä kuluja. Huolellisella suunnittelulla päästään vaikuttamaan myös työmaan aikaisiin päästöihin.
Me autamme sinua keskittymään omaan ydinliiketoimintaasi huolehtimalla työmaan tilapäisten toimintojen suunnittelusta ja ylläpidosta. Tilapäisten oheistoimintojen keskittämisellä luodaan lisäksi taloudellista hyötyä projektille ja parannetaan riskienhallintaa.
Rakennuttajan palaute, Urban Escape
We had a huge project worth around 7 billion SEK, which we then divided into seven smaller projects with different contractors. All workers could use the same cranes with an optimised schedule. The scaffolds didn’t need to be transported as much because we planned ahead and moved them to where they were needed next. The fluctuation of people in different projects was easier to adjust. And we didn’t have to pay bonuses that cover the costs for using multiple suppliers. All projects shared expenses for rentals and maintenance for accommodation – the benefit of this was that we could coordinate and use these areas for all contractors. We have calculated that we saved around 4 % of total costs just by doing that.
Johnny Strömfelt
TJUREN Projektpartnet AB
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!
Täytä oheinen lomake niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.